Publicitate Pay-Per-Click: Ce este PPC și cum funcționează?

Publicitate Pay-Per-Click: Ce este PPC și cum funcționează?

Dacă ai observat vreaodată reclamele care apar alături de rezultatele căutarii în Google și alte motoare de căutare, ești deja familiarizat cu publicitatea Pay-Per-Click sau PPC.

Ce este publicitatea Pay-Per-Click?

Pay-Per-Click sau PPC este un model de publicitate online, în care agenții de marketing plătesc de fiecare detă când un utilizator dă click pe una dintre reclamele sale online.

Există diferite tipuri de anunțuri PPC, dar unul dintre cele mai frecvente tipuri este anunțul de căutare plătit. Aceste reclame apar atunci când oamenii caută lucruri online, folosind un motor de căutare precum Google – mai ales atunci când efectuează căutari comerciale, ceea ce înseamnă că sunt în căutarea un bun de cumpărat.

Acest lucru ar putea fi orice, de la o căutare mobilă (cineva care caută „pizza lângă mine” pe telefon) până la o căutare de servicii locale (cineva care caută un dentist sau un instalator în zona lor) până la cineva care cumpără un cadou („flori de ziua mamei”) sau un element de ultimă generație, cum ar fi un software pentru intreprinderi. Toate aceste căutări declansează anunțuri Pay-Per Click.

În publicitatea Pay-Per-Click, companiile care difuzează anunțuri sunt taxate numai atunci când un utilizator face click efectiv pe anunțul său, de unde și numele „Pay-Per-Click„.

Alte forme de publicitate PPC includ publicitatea grafică (de obicei, difuzarea de anunțuri tip bannere) și remarketingul.

Cum funcționează publicitatea Pay-Per-Click?

Pentru ca anunțurile să apară alături de rezultatele unui motor de căutare (denumit în mod obișnuit o pagină cu rezultate ale motorului de căutare sau SERP), agenții de publicitate nu pot pur și simpu să platească mai mult pentru a se asigura că anunțurie lor apar mai proeminent decât anunțurile concurenței lor.

În schimb, reclamele fac obiectul a ceea ce este cunoscut sub numele de Ad Auction, un proces complet automatizat pe care Google și alte motoare de căutare îl utilizează pentru a determina relevanța și validitatea reclamelor care apar pe SERP-urile lor.

Cum funcționează cuvintele cheie în publicitatea Pay-Per-Click?

După cum sugerează și numele său, Ad Auction este un sistem de licitație. Asta înseamnă că agenții de publicitate trebuie să liciteze pentru termenii pe care dresc să-i „declanșeze” sau să afișeze anunțurile lor. Acești termeni sunt cunoscuți sub numele de keywords sau „cuvinte cheie”.

În momentul în care utilizatorul își trimite interogarea de cautare, motorul de căutare efectuează calcule algoritmice complexe pe care se bazează Ad Auction. Aceasta determină ce anunțuri sunt afișate, în ce ordine și după ce advertiser.

Deoarece trebuie să plătești pentru fiecare click pe anunțul tău, este imperativ să licitezi doar pentru keywords-urile relevante pentru afacerea ta, astfel încât să poți fi sigur că vei obține rentabilitatea investiției din cheluielile publicitare. Un tool pentru keyword-uri te poate ajuta să găsești cuvinte cheie potrivite pentru care să licitezi, care sunt susceptibile de a genera vânzări sau conversii și care nu sunt costisitoare.

Pentru servicii PPC intră pe pagina SERVICII

Publicat de Alex T.

All the good stuff!

Un gând despre „Publicitate Pay-Per-Click: Ce este PPC și cum funcționează?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Creează-ți site-ul web cu WordPress.com
Începe
%d blogeri au apreciat: